15 страхотни повишаващи самочувствието упражнения за тийнеджъри и възрастни


Открий най-добрите упражнения за самочувствие, които ще преобразят целия ти живот! И те са както за деца, тинейджъри и възрастни, така че независимо кой си ти и на каква възраст си, те ще работят за теб прекрасно!

Но първо, нека ти задам няколко въпроса…

Имаш ли проблеми с твоето самочувствие? Имаш ли проблеми с увеличаването на твоята увереност и приемайки се по начина, който си? Търсиш ли някои упражнения за повишаване на ефективността на твоето самочувствие, които наистина работят?

Ако отговора е да, тогава си дошъл на правилното място. Тази статия ще ти даде някои от най-ефективни занимания, които буквално ще ти променят представата за собственото аз.

Тези упражнения работят и са тествани много пъти. Дори някои психиатрични институции са ги препоръчвали повечето от техниките по-надолу, така че предлагам да обърнеш внимание на тях.

Нека започнем…

Упражнения и занимания за самочувствие

Няма хронологически ред на тях, можеш да ги използваш по какъвто ред искаш или както са описани. Тук съм ги наредил така за простота.

  1. Дневника на трите комплимента

    Ако твоята ментална, мисловна или душевна снимка на теб не е най-добрата на света, ти определено имаш нужда за да го подобриш – и дневника на трите комплимента е начина.

    Първо, трябва ти празен дневник, тетрадка или бележник и химикал. Когато се събудиш сутринта отиваш до огледалото, тогава хващаш дневника и химикала, и записваш три комплимента.

    Може би ти харесва как очите ти греят от светлината през сутринта? Или може би цениш как косата ти изглежда днес? Може би вярва, че ти си умен и интелигентен човек? Просто намери нещо, каквото и да е, което да оцениш в себе си, неща които те карат да се чувстваш добре за себе си!

    Целта е да се фокусираш върху позитивните страни и ти ще ги намериш, ако ти гледаш на добрите страни.

    Напиши комплиментите, прочети ги пред огледалото и поздрави себе си. След това деня ти продължава по нормален начин.

    Това ще ти позволи да окуражиш любовта към себе си, самоуважението и да имаш по-добра ментална снимка за себе си и твоето достойнство/стойност. Първоначално може да ти се стори глупаво да правиш това упражнение и може да си мислиш “ти ми губиш времето” – повярвай ми! Това упражнение е силно! Това е като да пълниш бъчва с вода капка по капка всеки ден – направи го един път на седмица, нищо не се случва, направи го 3 седмици, нищо не става – но направи го достатъчно дълго и скоро, един ден, ще разбереш че цялата бъчва ще бъде пълна с вода!

    Само една капка на определен период от време. Това е  същността на упражнението, което ще направи – прави го достатъчно дълго и един ден и твоята представа за собствено аз ще бъде променена.

  2. Обръщай внимание на твоите желания и нужди

    Ние всички сме съставени от три части: нашето тяло, нашата душа и нашия ум. Ако ти искаш да живееш наистина изпълнен и щастлив живот, ти трябва да развиеш и да се грижиш за всичките три!

    Започни да слушаш да слушаш за техните викове и желания. Може би твоето тяло ти казва, че ти си извън форма, казва ти че има нужда да бъде упражнявано и не се чувства удобно. Направи го! Разтягай се вкъщи, ходи на фитнес, излизай да бягаш или може би ходи на планина.

    Също твоята душа иска да види или чуе човек,с който ти не си говорил от доста време. Може би той е близък приятел, твой брат или сестра или твое старо гадже. Направи го, послушай душата си, излезте на по чаша кафе с този човек. Ще ти изпълни сърцето с радост.

    Какво стана обаче с ума ти? Може би ти казва да слушаш някоя специална музика, да научиш някой нов език, да изчистиш стаята си или да купиш ново колело, или просто време да медитираш и да се успокоиш. От каквото се нуждае, предприеми действие и го направи!

  3. Започни да ядеш здравословно и да се грижиш за себе си

    Промени своята диета. Започни да храниш твоето тяло със здравословни храни. Те не само повлияват на твоето физическо здраве, но и на менталното също. Купувай повече пресни плодове и зеленчуци, ядки, овесени ядки и пълнозърнести продукти.

    Прави си домашни фрешове, пълни с витамини и антиоксиданти. Избягвай junk food (чипсове, Coca Cola и т.н.), храни богати на захар, мазнини и сол. Също моля избягвай месо и млечни прокуди и особено такива произведени от растително масло. Ако искаш толкова много месо яж риба и пилешко.

    Упражнявай се редовно. Направи си график и го спазвай всеки ден, дори и да е просто упражнение, като да се разтягаш сутринта или да се разходиш в парка. Може би пробвал и йога? А бойни изкуства? Те винаги увеличават самочувствието и увереността на хората, няма съмнение в това!

  4. Правилна хигиена

    Хигиената е важна, за да се чувстваш удобно в собствената си кожа. Ние оперираме с навик и повече от времето ние пренебрегваме този важен аспект на нашия живот. Изпълнявай задачки за лична хигиена, които те карат да се чувстваш добре.

    Те могат да бъдат като от това да се къпеш всеки ден, да си правиш специална прическа на себе си, маникюр, педикюр или миенето на зъбите със специален конец или паста за зъби.

    Целта е да се чувстваш добре в собствената си кожа.

  5. Обличай нещо, което те кара да се чувстваш прекрасно

    Заглавите казва всичко, в общи линии… Просто вземи най-любимите си дрехи от гардероба и ги носи. Ако не можеш да измислиш нещо добро, върви и купи нещо за себе си. Вземи нещо наистина добро, дори и ако трябва да платиш малко повече.

    Носенето на добри дрехи винаги има позитивно въздействие на настроението ти.

  6. Направи си колаж на самочувствието

    Много хора губят своето самочувствие, когато те забравят техните надежди, вдъхновения и способности – или когато те оставят други хора да ги засенчат с омразни коментари.

    Едно специфично упражнение, което ще ти напомни наистина какъв ценен индивид си ти е това да си направиш колаж за себе си и да го поставиш на стената си в стаята ти.

    Вземи голям лист хартия или дъска и събери картинки, които представляват теб самия, талантите ти, способностите ти и стремежите ти. Това ще ти напомня кой си и на какво си способен – не какво другите са способни!

    Self-Esteem Colage

  7. Постави си предизвикателства, които можеш да постигнеш

    Едно от най=важните причини за ниско самочувствие е невъзможността да си постигаш целите. Колко пъти ти си се смъмрял за това, че не си завършил даден проект до твоите твоите велики очаквания? И колко пъти ти си се чувстваш безполезен след като сте качили няколко килограма?

    Много пъти целите които си поставяме не са реалистични за теб, следователно те не могат да бъдат постижими – така че няма съмнение, че ти се проваляш да ги постигнеш.

    За да се подобри менталното ти изображение за себе си, постави си предизвикателства, които можеш да постигнеш. Поне в началото, за да започнеш да се чувстваш добре, после стигни до големите мечти.

    Например, направи упражнителна част за всеки ден – няма да е трудно да намериш 10-20 минути на ден за малко фитнес или йога и ти определено ще се почувстваш добре накрая на деня.

    Като повишаваш своето самочувствие, ще започнеш да правиш тези предизвикателства по-предизвикателни и да постигаш по-задоволителни резултати.

  8. Подсили добър образ за себе си с утвърждения

    Когато мислиш за себе си, какво чувстваш първо? Харесваш ли се? Какво харесваш за себе си? Каква картина изниква в съзнанието ти, когато мислиш за “Теб“?

    Започни с утвърждения и подсили своя образ. Чети ги постоянно и упорито. Променяйки своята представа за себе си и замествайки своя образ за себе си с нов, отнема време.

    Кажи сега: “Аз знам, че Аз съм полезен човек! Аз вярвам в себе си и в моите способности. Моето самочувствие е високо и аз мога да направя всичко, което искам в живота. Хората ме обичат и уважават и нищо не може да ме спре да става това, което искам да бъда!

  9. Направи нещо хубаво за себе си

    Когато твоето самочувствие е ниско, тогава ти смяташ че не заслужаваш нищо хубаво. По тази причина, ти никога не позволяваш на себе си да се наслади напълно на живота, и ти никога не правиш нещо хубаво за себе си.

    Добър начин да подобриш твоя образ за себе си е да се научиш да обичаш себе си и да показваш признателност към себе си. Направи нещо хубаво, което ще те направи щастлив – например направи спа сесия или си направи нова прическа.

    Ако ти си човек, който иска да е с последните тенденции в модата, тогава иди и си купи риза или обувки, които винаги си искал. Дори по-добре, купи си нови лещи за твоята SLR камера

    Да направиш нещо хубаво за себе си ще те накара да се чувстваш по-добре за това кой си ти, което значително ще ти повиши самочувствието.

  10. Практикувай смеха… на себе особено

    Много хора са склонни да бъдат сериозни и проучвания са доказали, че това може да намали насладата от живота, заедно със самочувствието в голяма степен. Ако твоето самочувствие намаля малко когато някой те дразни, единственото решение е да се смееш… на себе си.

    Развиването на здравословно чувство за хумор може да ти подобри самочувствието, особено ако се научиш да правиш светлина от живота и да не се взимаш на сериозни. Ако на някой шегата е неволно болезнена, смей се. Ако на някой шегата бъде болезнена и унижаваща, просто се смей. Не получавай тази енергия…

    Шансовете са, всеки ще бъде изненадат от твоята реакция и тези които са се опитали да те унижат никога няма и да посмеят. Освен това, не им дава удоволствието да те видят колко не ти харесва шегата или колко много те боли ще ти помогне на самочувствието да процъфтява.

  11. Направи си кофа за самочувствието

    Друг добър начин за самочувствие е кофата за самочувствие – такава, която ще я намериш за интересна и очарователна, плюс това и много вдъхновяваща.

    Вземи пластмасова кофа и накови няколко гвоздея на дъното. Напълни кофата с вода -това ще е твоето самочувствие. Започни да махаш гвоздеите – нараняващите коментари или преживявания, които са те накарали да имаш толкова лоша ментална картина за себе си.

    След като кофата е напълно празна, започни да мисли за идеи и начини как да запълниш дупките. Например здравно упражнение, силно семейство, печелене на повече пари като стартираш нов бизнес или да започнеш да работиш от вкъщи, да работиш над своя живот и други занимания, които ти доставят удоволствие.

    Ако се чудиш за какво е това, целта на това упражнение е да покажи на теб какви болезнени преживявания в живота и негативни неща другите са ти казали на теб, могат да повлияят на твоето самочувствие. Ще ти покаже, че единствената причина защо ти питаш своята собствена стойност като човек са негативните коментари и преживявания, които те карат да се чувстваш зле.

  12. Направи принос

    Увеличаването на твоето самочувствие е въпрос на това какво правиш за да бъдеш ценен в собствените си очи и няма по-добър начин за подобряване от това да направиш принос.

    Например, можеш да изчистиш квартала или да бъдеш доброволец за някоя кауза.

    Ако си в училище или университет, може да предложиш да помогнеш на някои от твоите съученици да си подобрят оценките, защото твоите например са по-добри. Ако ти си добър в нещо и знаеш някого, който иска да бъде, помогни му. Той със радост ще оцени твоите усилия и ще се чувстваш по-стойностен на края на деня.

  13. Намери ходи, което ще преследваш независимо

    Хобитата могат да ти помогнат да обогатиш твоята креативност и да подобрят твоята самостойност, така че защо не намери някое което да преследваш независими, като никой няма да ти казва какво правиш грешно.

    Ако си несигурен какво хоби да имаш, помисли си какво искаш да правиш. Може би ти обичаш да държиш камера в ръцете си и да фотографираш дивия живот или различни градски среди. Или може би обичаш да търсиш злато с метален детектор.

    Може да бъде всичко реално. Всичко, което те кара да се чувстваш добре и да си страстен за него. Нещата, които те вдъхновяват и ще те изпълнят с ентусиазъм. Просто го направи!

    След като започнеш да преследваш своето хоби, ти скоро ще си изумен от това колко постижения имаш, които ще те накарат да се чувстваш горд от себе си и ще ти подобрят самочувствието.

  14. Използвай позитивно говорене със себе си

    Когато говориш на себе си пред огледалото, което може да звучи странно, може да бъде чудесно упражнение за самочувствието и да ти помогне да подобриш твоята представа за себе си.

    Ако имаш огледало в спалнята, това ще бъде още по-добре, защото не трябва да ползваш това в банята. Намери момент, когато никой друг няма вкъщи, затвори вратата на спалнята и застани пред огледалото – сега започни да говориш позитивно за себе си.

    Давай си всякакви комплименти, конструктивни критики и споделяй своето преживявани със себе си. Напомняй на себе за своите постижения на това какъв стойностен хора са казали за теб и овласти себе си с позитивни думи, като: “Знам, че съм стойностен човек и никога няма да се промени това.

    Ако ти харесваш, може да пробваш различен подход и да говориш все едно говориш пред приятел: “Не ги слушай, Стефане. Ти си стойностен човек, не позволявай на никого да промени това!

    Използвай говоренето на себе си всеки ден, ако е възможно –  то ще бъде подобно на воденето на дневник, но с тази разлика, че ти никога няма да казваш на дневника за нещата, които би си казал на себе си.

  15. Замени негативните си мисли с положителни

    Разбира се има хиляди примери за това, но ето няколко които можеш да ползваш за справка.
    Negative Thoughts

    Негативна мисъл
    Позитивна мисъл
    Аз не заслужавам нищо. Загубеняк съм. Аз съм най-ценния човек на планетата.
    Никога не съм постигал нищо в живота. Аз съм постигал много неща в живота си.
    Аз съм провал. Аз съм успех!
    Винаги правя грешки. Винаги правя нещата добре.
    Аз съм идиот. Аз съм велик и прекрасен човек.
    Аз не заслужавам хубав живот. Не заслужавам хората да ме обичат. Не заслужавам да бъда здрав. Аз заслужавам всичко хубаво, което живота ми е предложил. Заслужавам любов, щастие и здраве.
    Аз съм глупав. Аз съм невероятно умен и интелигентен.

    2 Бонус техники

    Реших да ви споделя две упражнения още,като те са ефективни и практични…

  1. Позитивна фокус група

    Това е много ценно упражнение, което може да помогне да увеличи самочувствието. Позитивните групи могат да бъдат организирани с твоето семейство и приятели, като те са хора, които оценяват своите черти и способности и така няма да направят никакви негативни коментари и забележки на теб.

    Групата да се раздели на двойки, след това има времево ограничение – ако са 3-4 човека, не е нужно да се разделя групата на двойки.

    Фокусирайки се на един човек на определеното време, останалата част от групата говори за всички неща които харесват у него или нея. Когато времето свърши друг човек става субекта на разговора и така докато всеки е минал позитивния фокус.

    Това е силна техника, но някои хора са прекалено срамежливи, за да я направят. Не бъди, избери хора с които ти е удобно да си и обясни им защо го правиш. Те ще се съгласят да ти помогнат.

  2. Самохипноза и визуализация

    Самохипнозата е отлична техника за подобряване на самочувствието и увеличаване на самостойността, особено когато ти я практикуваш дневно. Предизвикването на това колко стойностен и ценен се виждаш ще ти позволи да станеш по-уверен човек, който може да направи всичко, което иска.

    За да се самохипнотизираш, първо трябва да намериш тихо местенце, където никой няма да те притеснява – твоята стая, задния двор или някой парк. Седни удобно или легни на земята и си затвори очите. Махни мислите от главата си – признай ги, приеми ги и ги остави да отминат, казвайки “Благодаря, но не благодаря.”Self Hypnosis
    Фокусирай своето дишане, на това как въздуха пълни дробовете ти и след това напуска тялото ти. Дишай дълбоко и дълбоко и представи си че слизаш надолу с асансьор. С всеки изминал етаж потъваш дълбоко и дълбоко към отпуснато състояние. Отиди 20 етажа и когато стигнеш дъното ще се чувстваш напълно отпуснат.

    Брой до десет и на всяко число дишай дълбоко. Тогава започни да визуализираш себе си като уверен човек, който може да постигне своята цел, човек който е самоуверен, който да се изправи пред другите, който не го е страх да сподели своите мнения дори когато те са напълно различни от другите и който има неограничена стойност като човек.

    Представи си как твоя началник те поздравява за проект, който ти си завършил сам или как човек на който се възхищаваш ти хвали твоите качества и способности. Представи себе си като човек, който приема на другите лошите коментари и застава гордо пред тях.

    Сега си кажи на себе си: “Аз ценя себе си като човек. Аз съм стойностен човек и никой не мое да промени това. Аз никога няма да позволя на някой да ме промени. Никога няма да поставям под съмнение своите способности и стойност и винаги ще обичам себе си, независимо какви грешки правия.

    Колкото са по-овластяващи думите ти, толкова по-ефективно ще е самохипнотизирането.

    Накрая кажи следното: “Отсега нататък аз ще мисля за себе си като велик човек – сигурен, човек на когото може да се разчита и много способен човек , който може да постигне всяка цел.

    Влез в асансьора още веднъж и отиди на 20-тия етаж. С всеки етаж, почувствай нова, свежа и силна енергия постъпваща и минавайки през твоите органи. Почувствай силата и ентусиазма минавайки през твоето тяло.

    Отвори очи и сложи голяма усмивка на лицето си, изчакай няколко минути и излез от транса и направи нещо хубаво за себе си.

И няколко финални думи…

С тези упражнения ти държиш ключа да превъзмогнеш ниското самочувствие и да станеш по-уверен, стойностен и успешен човек… НО… ти имаш ключа само!

Ти си този, който се нуждае да отвори вратата на неограничените възможности, щастие и изпълнен живот, вратата зад която има здрави и любов в изобилие.

Така че предприеми действия! Прави упражнения и скоро небето ще стане ясно, слънцето ще засияе и ще те изпълни с енергия, птичките ще ти пеят прекрасни песни и света ще каже – БРАВО, ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s