С кой език да започнем?


C Sharp VS PythonЧетох статия за първият език за програмиране, с когото е хубаво да започнем. Авторът е направил анкета и неговите последователи са отговаряли.

АнкетаКакто се вижда на първо място е Python, следван от C/C++ и на трето място е Java. Не виждам C#, с който започнах аз самият. Не съм се занимавал с Python, за да мога да дам пълни коментари. Според това, което мога да разбера е, че той е ценен за своята портативност, добра поддръжка и документация, широкоизползван, лесен за учене и най-важно е, че е четим за хората. За пръв път бях чул за Python от моя ментор в програмирането. Беше казал “Вземи седни научи Python, а аз ще те науча да програмираш.”. Сериозен човек. Ако програмирането беше математика, той щеше да е Архимед за него. Добър избор за начало.

C/C++ е класика в жанра за добро началото. Мой фаворит за  първи език. Всички олимпиади и състезания по цял свят се провеждат с тази дисциплина. Затова с две ръце препоръчвам C/C++. Бях започнал да обучавам едно малко момченце на C/C++, но той бързо сдаде багажа, защото не му беше толкова интересно, колкото си мислех.

И на трето място дами, които никакви ги няма в IT индустрията, и господа е шампионът на OracleJava. Какво пресилено определение за толкова надупчен език. Като цяло е добър език, защото директно се започва от по-високо ниво на знания с Обектно ориентираното програмиране. Може да се програмира на всяка операционна система и всяко PC.

На последно място идва моят най-голям кошмар – JavaScript. Език, който ми е труден все още, просто защото изпитвам малка омраза към него. Все пак за мен това е много добър избор за начало, защото както неговият далечен братовчед Java, той може да се използва на различни платформи и PC-та. Може би, защото е произлиза от Java. Според прогнози, на които се основавам, това ще бъде езикът на бъдещето. Нещо като английският в езиците между народите. Проблеми има с дупките, което пак ли откъде пристига.

За финал ще залепя моя лична класация ще наредя:

  1. C#
  2. Java
  3. C/C++
  4. JavaScript
  5. Ruby on Rails
2 thoughts on “С кой език да започнем?

  1. Според мен е добре още от малки децата да бъдат записвани на чужди езици, за да могат по бързо и лесно да го запомнят и да им се превърне от част живота, без да се притесняват когато пораснат дали ще си намерят стабилна работа и дали ще могат да пътуват свободно по света. Тук ни давате отлични насоки и се надявам да не спирате да ни пишете. Блога ви е интересен и винаги много образователен.

    Like

  2. Здравей…незнам как да започна….трябва ми помощ,моля те да ми пишеш на пощата ми…просто няма кого да помоля от познатите си…никой няма да успее да ми помогне от тях,а на теб ще ти отнеме сигурно час…нямам големи възможности но ако трябва ще ти платя (само да знаеш обикновен човек съм нямам милиони (-= …) моля те …пиши ми…

    Like

Leave a Reply

